S E V E N

Temat: [silnik] LPG
ja będę zakładał sekwencje za 2500

"KOSZT MONTAŻU INSTALACJI WYNOSI 2500ZŁ.INSTALACJA SEKWENCYJNA STAG 300PLUS .ZBIORNIK W KOLE ZAPASOWYM.WLEW UZGADNIANY NA MIEJSCU ZA WLEW W KLAPCE PALIWA 100ZŁ DOPLATY. OTZRYMUJE PAN 24 MIESIACE GWARANCJI BEZ LIMITU KILOMETROW" w KOSZALINIE

pod linkiem jest opis instalacji

http://www.gaz-tech.pl/stagplus.htm
Źródło: fiatforum.com.pl/viewtopic.php?t=3306



Temat: Toyota Camry 3.5 V6 VVT - 268 km
1 Instalację gazową IVgeneracji czyli sekwencyjna można założyć do pańskiego auta.
2 Instalacja sterowana jest po przez komputer gazowy przyczym auto jeździ tak samo na benzynie jak i na gazie niema spadków mocy oraz bak odczucia przełanczania sie auta z benzyny na gaz.
3 Koszt instalacji wynosi 3200zł,instalacja firmy ac stag 300 plus na reduktorze kme silver i wtryskiwaczach omvl, zbiornik w kole zapasowym.na instalacje udzielana jest gwarancja na dwa lata bez limitu kilometrow,pokrowiec na kolo zapasowe gratis.


Taką odpowiedź uzyskałem od "gazownika" w Koszalinie. Może być?
Źródło: gazeo.pl/forum_lpg_cng/viewtopic.php?t=1148


Temat: 1.25 16v 96 r. zakładanie gazu opłacalne??
Według mnie opłaca się i to bardzo. Załóżmy, że fieścinka z tym silnikiem spala średnio 7l pb95 i 9l LPG na 100 km. Ceny paliw to średnio 3,9 zł za pb95 i 1,60 zł za LPG. Tak więc koszt przejechania 100 km na benzynie to 27,3 zł i 14,4 zł na gazie. Koszt instalacji gazowej to ok. 1500 zł. Na każde 100 km przejechanych na LPG oszczędzamy 12,9 zł. Z tego wynika, że instalka zwraca nam się po 11627 km. To są oczywiście orientacyjne wyliczenia, bo wszystko zależy od tego jak, kto jeździ, jakie wychodzi mu spalanie i gdzie mieszka (bo ceny LPG wahają się od 1,38 zł w Radomsku do 1,90 zł w Koszalinie). Do tego trzeba doliczyć koszt zakupu świec zalecanych do gazu (ok. 120 zł) i przewodów wysokiego napięcia (ok. 100 zł), te fabryczne przewody są niezbyt dobre, często przez nie strzela na gazie). Tak więc z czystym sumieniem, z dużym zapasem kilometrów mogę powiedzieć, że instalacja gazowa zwraca się po 15000 km i wtedy możemy liczyć ile pln-ów zostaje nam w kieszeni. Nawet jeśli ktoś ma zamiar przejechać samochodem tylko te 15000 km to i tak warto założyć LPG ponieważ po przejechaniu tych km instalacja nam się zwróci, wyjdziemy na zero, ale za to autko na pewno szybciej znajdzie nowego właściciela. Pozdrawiam i służę pomocą.
Źródło: forum.fiestaklubpolska.pl/viewtopic.php?t=39288


Temat: TU PRACUJĘ, TYM SIĘ INTERESUJĘ, PARĘ SŁÓW O MNIE
Hehe, żadnego smola nie zakładam , ale widzę, że pracujemy w podobnej branży.
Ja pracuję w Gazopolu w Koszalinie, jestem Kierownikiem Robót, Budów.
Wykonujemy sieci i instalacje kanalizacyjne, wodociągowe, gazowe itp.
Ja głównie "delegowany" jestem do robót związanych z budową kanalizacji i wodociągów. Także jeżeli kiedykolwiek zobaczycie gdzieś w Koszalinie, lub okolicach wykopy, to jest wielce prawdopodobne, że ja się do tego przyczyniam
Teraz buduję odwodnienie nowobudowanej ul. Jana Pawła II w Darłowie, wodociągi na Starym Mieście i nie tylko w Białogardzie, kanalizujemy Manowo...
Źródło: rosnowo.com/viewtopic.php?t=212


Temat: Na 99% będę gazował 850.
Panowie weźcie pod uwagę CNG 70 gr metr sześcienny gazu : ) kto ma domek jednorodzinny stawia autko i w nocy sobie tankuje pompa to nie problem jest gotowa do tankowania z zasilania domowej instalacji gazowej w cenie 5500zl w Koszalinie z gwarancja chyba na 10 lat jeżeli chcesz tankować szybciej wydajesz 8 tys. ale za to jak szybko ci się zwróci koszt zakupu V70 z oryginalna instalacja CNG. Te volva nie maja za dużej wartości z uwagi na brak CPN ale jeżeli zrobisz sobie sam w domu CPN szansa skoku ceny gazu ziemnego jest minimalna ja zaczynam coraz bardziej się do tego przekonywać nie wspomnę już o możliwościach jakie daje podłączenie pompy do własnej instalacji gazowej : )
Źródło: volvoforum.pl/viewtopic.php?t=5455


Temat: Rover 45 - Koszalin. Prośba o ocenę
Leszno Leszno.. nie wiem, skąd mi się ten Koszalin wziął (spróbuję zmienić, ale jeśli użytkownik nie może to proszę jakiegoś moderatora ). Zresztą i dobrze, bo Leszno mam względnie niedaleko (~100km), a Koszalin w ogóle nie wchodziłbym w grę.


Co do wyposażenia to nie jest chyba tak źle - są sterowane wszystkie szyby, klimatyzacja i skórzana tapicerka. Nie ma tylko halogenów (szkoda, bo jak pisałem, nie lubię tych zaślepek na ich miejscu), ewentualnie podgrzewanych siedzeń i szyberdachu, który jednak jest rzadkością. No może sterowania przy kierownicy, ale to też rzadko widuję, poza tym nie jest dla mnie istotne. Brak alufelg mi nie przeszkadza. O dziwo te co są, przynajmniej na zdjęciach, całkiem mi się podobają.

Co do tapicerki to w sumie wolałbym welurową, ale ewentualnie niech będzie i skóra. Podgrzewana raczej nie jest, ale na 100% nie wiem, bo nie widać przełącznika. Z kolei po opisie trudno wnioskować, bo raz just napisane, że skóra, raz że welur.

Jest tam też napisane, że jest instalacja gazowa. Nie widzę nigdzie 'wlewu' (no na 4 zdjęciu w pobliżu koła coś dodatkowego jest, ale to dziwne miejsce trochę i nie wiem czy możliwe) więc może i to jest po prostu dopisane z rozpędu..

Opłaty celne wiem, że do doliczenia, czyli teraz z 1200 złotych (ewentualnie najpierw więcej, ale potem do zwrotu opłata recyklingowa). Z tym jak najbardziej się liczę. Ale nawet i doliczając to i ewentualnie jakieś podstawowe wydatki na początek całość wydaje się sensownie wychodzić (nawet chętnie bym wtedy dopłacił 500 złotych na montaż świateł).


Coraz poważniej się zastanawiam, bo generalnie samochód mi się podoba. Jeśli nikomu nie rzuciło się w oczy nic podejrzanego, to może warto się przejechać i przyjrzeć bliżej. W końcu już tyle się przymierzam do kupna, że może czas w końcu zakupu dokonać


Jeszcze jedno. Przebieg ~150 tys. na benzynie jest nie jakoś bardzo prawdopodobny, ale powiedzmy, że możliwy. Patrzę jednak na kierownicę i wydaje mi się trochę wytarta. Czy z góry założyć, że przebieg raczej jest wyższy?
Źródło: forum.roverki.pl/viewtopic.php?t=53709


Temat: Inne zródła metanu do zasilania pojazdów !!!
Bardzo mnie interesuje technologia odzyskiwania metanu z wysypisk śmieci jak i z oczyszczalni ścieków ( największa zawartość energetyczna metanu ) , znalazłem coś w internecie :
Energia ze składowiska odpadów

Jeszcze nieliczne gminy po uzyskaniu koncesji sprzedają energię z urządzeń o mocy ponad 1 MW (rozporządzenie Ministra Gospodarki z 17 lipca 1998 r., koncesję wydaje Urząd Regulacji Energetyki na czas nie krótszy niż 10 i nie dłuższy niż 50 lat).

Inwestowanie w energetykę odnawialną świadczy o rosnącym poziomie umiejętności przeliczania korzyści z czystego środowiska i czystszej energii oraz wiedzy ekologicznej samorządów. Inwestowanie w energię odnawialną nie zawsze pochłania astronomiczne koszty. Najczęściej ponad połowę środków inwestycyjnych, np. elektrowni wiatrowej czy kotłowni opalanej słomą lub odpadami drewna, pokrywają środki uzyskane spoza gmin, z funduszy i fundacji ekologicznych. W ciągu ostatnich 10 lat nastąpił u nas, oceniany na 2-4-krotny, wzrost wykorzystania wszystkich odnawialnych źródeł energii. Pierwsza instalacja oraz elektrownia z turbinami napędzanymi biogazem ze starego wysypiska odpadów komunalnych powstała siedem lat temu w Żółwinie-Wypaleniskach koło Bydgoszczy. Potem tempo budowania elekotrowni "na gaz ze śmieci" znacznie wzrosło. Instalacje energetyczne w Nowosolnej koło Łodzi, zapewniają około 500 m3, a w Baryczy koło Krakowa 250 m3 biogazu na godzinę. Podobne instalacje działają również od kilku lat na składowiskach odpadów w Bydgoszczy, Pile, Koszalinie, Słupsku, Włocławku, Toruniu, Olsztynie, Radomiu, Gdańsku-Szadółkach.

Polskie Towarzystwo Biomasy ocenia, że dzięki odzyskiwaniu gazu z wysypisk w całym kraju możliwe jest wytworzenie 600 MW czystej energii cieplnej i co najmniej 200 MW energii elektrycznej. Do zagospodarowania energetycznego nadaje się składowisko odpadów o powierzchni co najmniej 3 ha i miąższości masy odpadów sięgającej 5 metrów. W kraju mamy co najmniej 900 takich składowisk. Ich zawartość - bogaty w metan gaz wysypiskowy - zachęca do inwestowania w "małą energetykę".

Na Wysypisku Odpadów Komunalnych w gminie Suchy Las koło Poznania - jedno z największych i najlepiej zagospodarowanych składowisk odpadów w woj. wielkopolskim z kilkunastu gmin trafia rocznie ponad 250 tyś. ton odpadów. Obok składowiska od 2001 r. energię wytwarza Mała Elektrownia Biogazowa, której turbiny napędza bogaty (do 40 proc. metanu) gaz odzyskiwany z głębszych warstw fermentujących odpadów.

Energia elektryczna służy potrzebom własnym wysypiska (oświetlenie, grzanie wody dla pracowników), a nadwyżkę kupuje Zespół Elektrociepłowni Poznań S.A. Tylko w pierwszej dekadzie kwietnia 2002 r. zespoły prądotwórcze pracowały 248 godzin. MEB wyprodukowała ponad 36,7 tyś. kWn po 2,3 zł, czyli za ponad 8,6 tyś. zł, z czego na potrzeby własne zużyła niespełna 6,2 tyś. kWh. Od uruchomienia z gazu wysypiskowego wyprodukowano prawie 60 MWh energii elektrycznej za prawie 700 tyś. zł.

Podobne urządzenia do wytwarzania energii elektrycznej z biogazu tkwiącego w głębi masy odpadów instalowane są na składowiskach w Lipinach Starych, koło Wołomina, woj. mazowieckie, oraz we Frankach, koło Krośniewic, woj. łódzkie. Zainstalowane będą na nich trzy zespoły prądotwórcze po 180 kW, które wraz z oprzyrządowaniem kosztować będą około 560 tyś. zł.

Źródło : http://www.archiwum.ekolo..._z_odpadow.html

Jest to wspaniała alternatywa która może konkurować z dyktowaną ceną przez naszego monopolistę. Jak zauważycie jest tego bardzo dużo. Artykuł jest z 2002 roku więc do tej pory pewnie jest jeszcze więcej. Do każdej oczyszczalni wstawić niewielki kompresor i magazyn gazu i mamy SUPER ROZWIĄZANIE do tankowania CNG. Do tego dochodzi przepis o braku konieczności uzyskania koncesji na sprzedaż gazu i mamy " Stację CNG "
Źródło: cng.auto.pl/forum/viewtopic.php?t=428