S E V E N

Temat: puk puk

No w sumie to .. nic ! :) Na całę szczęscie . Mimo, że troche szlałem
sobie
w weekend moją ( mojego starego :)  Jawą . Testowanie na tamie ( powoli -
około 110  ) , jazda po plaży ( zakończona wywrotką)  , ruszanie na
przednim
hamulcu ( zakończone nieomal wywrotką ) hmmm no w sumie to nic wielkiego,
ale jak pomyslę o kumplu, który się wyłozył na zakręcie w drodze na zlot
 ograniczenie do 60 , on miał 80 i na jego pasie jechał golf :(((  i WIEM
,
że gdybym był na jego miejscy tez bym sie na 100 % wysypał - nie umiem
jeszcze jeździc tak dobrze jak on . Na szczęscie jemu nic i mi nic . Za
każdym razem, jak wsiadam na ten motor mówię sobie "teraz pojadę
powolutku,
bez szalństw!" ... nie wychodzi .....
Adam - Ty wiesz cos o tym - tez masz 27 konnego motocykiela i nieduże
doświadczenie ( zupełnie jak ja )

Ano mam , ale ja jeszcze nie smialem odkrecac dalej lychy ( czyli manteki
gazu) po tym jak wskazowka predkosciomierza pokazywala na 100.
Mam jeszcze spoooorusienko rzeczy do zrobienia przy tym motorku. Niestety
hamule sa cieniutkie :-( Coz ja bym dal za garaz obok mojego domu. Hmmm. co
prawda sa tam garaze ale ..... jeszcze sie nie dorobilem. Zobaczymy moze
potem. Na razie dlubie przy nim na parkingu.
Dzisiaj wymienialem mu linke sprzegla bo mi sie lurwala. Musze przyznac , ze
te stare Jawy i Cezety to straszna proscizna konstrukcyjna. Wlasciwie z tego
co widze , to nawet taki laik jak ja posiadajac instrukcje i narzedzia moze
wykonac sporo napraw w tym motorku :-)))
Pozdrawiam wszystkich ,


Źródło: topranking.pl/1169/62,puk,puk.php


Temat: "Niezliczone" przygody z prędkościomierzem...
Stary wyjadacz Golf jedynka... jezdzi ladnie ... ale jakos lepiej bym sie
czul z predkosciomierzem :)
Niestety niegdzie nie moge znalezc instrukcji obslugi do niego a raczej
instrukcji napraw :)

p.s.
Czy jesli chodzi o te rowerowe czy czy te wasze sa moze bezprzewodowe bo
ejsli tak to mozna zamontowac na kabel...no chyba ze problem
z tymze sam czujnik jest zbyt wrazliwy... ??

p.s.2

Takiego smaczka mi zrobiliscie na tego palma lub nawet e-trexa ze sie chyba
skusze :)

Dziekuje wszystkim  za pomoc :)


Źródło: topranking.pl/1602/niezliczone,przygody,z,predkosciomierzem.php


Temat: Instrukcję obsługi - GOLF II - kupi


FOTOREPORTER wrote:
Może być po niemiecku, a najlepiej jakaś książka po polsku (instrukcja
napraw itp). Chodzi mi o model z roku 1985 z silnikiem benzynowym 1,6
litra. Pozdra PM


http://www.allegro.pl/search.php?string=golf&category=154&country=1

  pzdr. Robert
  ----
  GMBT158(at)rejestracje.pl gg#10900
  http://vwpassat.xx.pl/
  Zaglosuj na AutoCentrum !!! http://www.AC-FUN.prv.pl


Źródło: topranking.pl/1617/instrukcje,obslugi,golf,ii,kupi.php


Temat: VW Golf, 1997 rok, silnik AEX, 1.4 60KM
Witam
Niedawno stałem sie posiadaczem VW Golfa III, 1.4 60KM, 1997 rok, wersja Bon
Jovi. Czy jest ktoś w posiadaniuu instrukcji obsługi, bądż też książki
napraw w wersji elektronicznej i zechciałby się nią podzielić ?
Pojazd ma motor AEX, wtrysk wielopunktowy. Potrzebuję informacji odnośnie
rozrządu -  czy występują tam hydrauliczne popychacze zaworów, czy tez luz
trzeba eliminować recznie ?
Może jakieś opinie nt tego silnika ? Dlaczego to ma tylko 60KM, tyle Opel
wyciąga z takiej samej pojemności przy zastosowaniu jednopunktowego wtrysku
paliwa, natomiast przy mpi moc wynosi 82 KM.
Domyślam sie ze pasek rozrzadu należy wymieniać co 60kkm, może ktoś wie jak
jest ta odnotowywane po niemiecku (z ksiązki nic nie mogę wyczytać, bo nie
znam niemieckiego), czy silnik jest kolizyjny ?

pozdrawiam
  Ł.W.

ps.
może ktoś posiada lepki pms - najlepiej z Lublina ...


Źródło: topranking.pl/1623/vw,golf,1997,rok,silnik,aex,1,4,60km.php


Temat: VW Golf, 1997 rok, silnik AEX, 1.4 60KM


Niedawno stałem sie posiadaczem VW Golfa III, 1.4 60KM, 1997 rok, wersja
Bon
Jovi. Czy jest ktoś w posiadaniuu instrukcji obsługi, bądż też książki
napraw w wersji elektronicznej i zechciałby się nią podzielić ?


Na www.vwgolf.pl/forum i Techniczne byla ksiazka do Golfa 3 - benzyna i
diesel. Tam tez sie wszystkiego dowiesz.


Domyślam sie ze pasek rozrzadu należy wymieniać co 60kkm, może ktoś wie
jak
jest ta odnotowywane po niemiecku (z ksiązki nic nie mogę wyczytać, bo nie
znam niemieckiego), czy silnik jest kolizyjny ?


Pierwsza wymiana paska po 90kkm nastepne co 60kkm. Silnik jest kolizyjny
(wyczytane).

Pozdro
Gitner


Źródło: topranking.pl/1623/vw,golf,1997,rok,silnik,aex,1,4,60km.php


Temat: Instrukcja Obsługi Golf II
kszyrztow napisał:


>
> sugerujesz waskes, że golfik II może podupadać troszke? ;)
>
Krzysztow ty mnie nie prowokuj , ja tu ciezkie walki prowadze a kontuzjowany
jestem .Na szczescie w sama pore z tym azbestem wyskoczyli i narazie wrog
po tym ciosie musial zrobic przegrupowania hihi..
Dyplomatycznie i propagandowo powiem tak:
ksiazka taka jest przydatna do prawidlowej i bezproblemowej eksploatacji w/w
samochodu przez nastepne 20lat.
A tak juz bardziej na serio golf to prosty samochod a ktos kto jezdzi tak
starym samochodem najczesciej nie dysponuje nadmiarem kasy , wiec tego typu
ksiazka 90% napraw wykona sobie sam a nie ma sie co oszukiwac kazdy
samochod w tym wieku ma rpawo sie juz popsuc czasami.
Bo nie mam pojecia po co komus oryginalna instrukcja tam nic nie ma ,chyba
tylko po to zeby miec komplet.




Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,20,34026350,34026350,Instrukcja_Obslugi_Golf_II.html


Temat: Chrysler 300C SRT
Tak jak czytam Roberta888 to mi go szkoda siedzi taki nieudacznik przy kompie
nie ma nic do roboty więc chodzi po różnym forum i przynudza.Chłopie kup sobie
golfa 1 kup zestaw kluczy z Hipermarketu rozbierz go na części po czym kup
instrukcję obsługi i napraw do idealnego stanu zamiast marnować mój czas na
czytanie twoich tępych jak młotek wypowiedzi.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,20,44087192,44087192,Chrysler_300C_SRT.html


Temat: Instrukcja obsługi i naprawy golf I
Witam serdecznie czy ktoś z szanownych grupowiczów ma może instrukcje do
golfa i mógł by ja przesłać.
Pozdrawiam wszystkich.

Źródło: topranking.pl/1604/instrukcja,obslugi,i,naprawy,golf,i.php


Temat: 300kkm to już koniec?
kauzyperda napisał(a):

Tomek napisał(a):
| Czyli co - zerwal sie pasek i koniec? A jest tu jakas roznica miedzy
| benzyna a dieslem?
| niestety kiedys w lanosie (benz 1.6) doswiadczylem zerwania paska
| rozrzadu - naprawa byla droga, ale zrobiona jak nalezy i lanos smiga
| do dzis, a teraz ujezdzam wlasnie 1,9 TDI i wlasnie dlatego sie
| dopytuje, bo to brzmi tak jakby zerwanie paska = definitywna smierc
| silnika (a u mnie pierwsza wymiana zaplanowana na 90 kkm przy
| dziejszym stanie 79 kkm)

| A robiłbyś silnik z 600kkm przebiegu po zerwaniu paska?

Oczywiscie nie, ale chcialem sie tylko upewnic, bo zabrzmialo to dla
mnie tak jakby zerwania paska w dieslu mialo jakies inne, gorsze
konsekwencje niz w benzynie.


W niektórych silnikach VAG (innych pewnie też, ale tu na pewno) jest
tak, że zerwanie paska powoduje opłakane konsekwencje. Niefachowo,
powiem tak: Bez paska rozsynchronizowaniu ulega mechanizm i cześć
zaworów, których w sumie jest 20, wychodzą na przeciw tłokom, których
jest czterech.
Przy sporej masie i inercji skutki mechanizmu silnika są bolesne: Remont
silnika ~10kzł. W Lanosie być może odległości były większe tu musisz
bezwzględnie przestrzegać terminu wymiany.

Jeszcze jedno. Doświadczenie opisane tutaj na pms (Temat: VW serwany
pasek, Data: 2007-04-29 21:47) uczy, że spartaczona wymiana paska w
warsztacie daje efekt: zgrzyt, laweta, awantura w serwisie, spotkanie w
sądzie.

Jeżeli lubisz grzebać w silnikach mogę (odezwij się na priv
bok@@@@toip.pl) podesłać instrukcję, którą wyguglałem kiedyś w sieci.
Dotyczy: Instrukcja napraw Golf 1998, Bora 1999,
Kod literowy silnika: AGN     AGU     AQA     ARZ     AUM    AUQ
Silnik benzynowy 4-cylindrowy (5-zaworowy)
Wydanie 06.01


Źródło: topranking.pl/1604/300kkm,to,juz,koniec.php


Temat: Do ściągnięcia instrukcja naprawy Golf III Vento w pdf
Cześć.
Jeśli kogoś interesuje ta pozycja (książka w języku polskim)to link jest
tutaj:http://je.pl/r9f2
Wielkość pliku 110 Mb
Pozdrawiam.

Źródło: topranking.pl/1606/do,sciagniecia,instrukcja,naprawy,golf,iii.php


Temat: Golf IV
Ponawiam prośbę. Poszukuję instrukcji obsługi i napraw Golfa IV Diesel. Jest
gdzieś w sieci?
Jak ktoś zna adres to poproszę.

Źródło: topranking.pl/1613/golf,iv.php


Temat: Golf IV
Użytkownik Trebuh napisał:


Ponawiam prośbę. Poszukuję instrukcji obsługi i napraw Golfa IV Diesel. Jest
gdzieś w sieci?
Jak ktoś zna adres to poproszę.


Np. Allegro. Polecam tez Etke.


Źródło: topranking.pl/1613/golf,iv.php


Temat: Instrukcję obsługi - GOLF II - kupi
Może być po niemiecku, a najlepiej jakaś książka po polsku (instrukcja
napraw itp). Chodzi mi o model z roku 1985 z silnikiem benzynowym 1,6 litra.
Pozdra PM

Źródło: topranking.pl/1617/instrukcje,obslugi,golf,ii,kupi.php


Temat: VW Golf, 1997 rok, silnik AEX, 1.4 60KM

Użytkownik "Łukasz W." <wu@interia.plnapisał:


Niedawno stałem sie posiadaczem VW Golfa III, 1.4 60KM, 1997 rok, wersja
Bon
Jovi.


Fajny silnik mam takie w Polo z końcówki '97.


Czy jest ktoś w posiadaniuu instrukcji obsługi, bądż też książki
napraw w wersji elektronicznej i zechciałby się nią podzielić ?


Niestety nie posiadam.


Pojazd ma motor AEX, wtrysk wielopunktowy. Potrzebuję informacji odnośnie
rozrządu -  czy występują tam hydrauliczne popychacze zaworów, czy tez luz
trzeba eliminować recznie ?


W sumie nie wiem nic o rozrządzie :/ ale luzem się nie martw, "samo się"
reguluje ;)


Może jakieś opinie nt tego silnika ? Dlaczego to ma tylko 60KM, tyle Opel
wyciąga z takiej samej pojemności przy zastosowaniu jednopunktowego
wtrysku
paliwa, natomiast przy mpi moc wynosi 82 KM.


W sumie to tylko 60 KM ale nie kucy tylko porządnych ścigantów, nie raz
moimi 60cioma obiechałem niejedegą corse z silnikiem 1.4, fabie i inne
wynalazki. Golf 1.6 też nie dał rady. Niestety w Golfie ten 1.4 to nie
będzie rewelacja.


Domyślam sie ze pasek rozrzadu należy wymieniać co 60kkm, może ktoś wie
jak
jest ta odnotowywane po niemiecku (z ksiązki nic nie mogę wyczytać, bo nie
znam niemieckiego), czy silnik jest kolizyjny ?


Chyba muszę się zainteresować, bo 60 kkm już blisko na liczniku, a moja
książka jest po francusku więc jeszcze gorzej ;)
A silnik... po 60 tyś nic... tylko wymieniam olej, filtry i leję paliwo.

pozdrawiam
Hardie
Polo 1.4
FC 2.9


Źródło: topranking.pl/1623/vw,golf,1997,rok,silnik,aex,1,4,60km.php


Temat: Instrukcja napraw Golf 1998 i Bora 1999

Instrukcja w pdf w polskim jezyku - znalazlem gdzies na siedzi i chcialem sie
podzielic. Moze sie komus przyda.
A jak znajde na Allegro ze ktos sprzedaje to lapy po ucinam :
~3MB
http://www.toya.net.pl/~arturo/agu.pdf


Źródło: topranking.pl/1624/instrukcja,napraw,golf,1998,i,bora,1999.php


Temat: Sprzedam Instrukcje do Golfa III i Vento
Witam.
Przepraszam za zaśmiecanie ale może ktoś akurat potrzebuje instrukcje napraw
do VW Golf III i Vento.
Jeżeli ktoś jest zainteresowany to proszę o kontakt na priv .
Pozdrawiam Artur

Źródło: topranking.pl/1628/sprzedam,instrukcje,do,golfa,iii,i,vento.php


Temat: ksiazki napraw,obslugowe, katalogi czesci i inne

Wyprzedaż książek po konkurencyjnych cenach o tematyce samochodowej:
KSIĄŻKI OBSŁUGOWO NAPRAWCZE:
1."FIAT TIPO I TEMPRA" wyd.WKŁ (cena:35zł)
2."MERCEDES BENZ 200D,220D,240D modele W115 i W123"
   K.Jóźwiak wyd.ADI CAR (cena:5zł)
3."OPEL KADET Budowa-Eksploatacja-Naprawa" wyd.ADI CAR (cena:5zł)
4."VOLKSWAGEN Golf I i II, JETTA"  wyd.ADI CAR (cena:5zł)
5."Obsługa i naprawa VW Bus/Transporter"
   Marcin Skurski wyd.AUTO (cena:20zł)
6."CITROEN BX" W.Potocki wyd.WKŁ (cena:15zł)
7."Naprawa samochodów POLSKI FIAT 126P"
   Z.Klimicki/J.Zembowicz wyd.WKŁ (cena:25zł)
8. "Instrukcja napraw samochodu Wartburg 353W" (cena:20zł)
9. "Naprawa samochodów Nysa 521" E.Bańczak WKŁ1971(u) (cena: 15zł)
10 "Naprawa samochodów Nysa, NYSA 501" E.Bańczak WKŁ1969(u) (cena:
15zł)
11 "Naprawa samochodów Żuk"  WKŁ1976(u) (cena: 15zł)
12 "Naprawa samochodów dostawczych Żuk"
    W.Kowalski, E.Bańczak WKŁ1967(u) (cena: 15zł)
KATALOGI CZĘŚCI ZAMIENNYCH:
1. Tarpan (u) (cena: 20zł)
2. NYSA 522 Wydanie z 1974 (u)(cena: 20zł)
3. FIAT 126 (orginalne wydanie!) (u)(cena: 20zł)
INNE POZYCJE DOTYCZĄCE SAMOCHODÓW:
1. "WIELKA ENCYKLOPEDIA WYTWÓRNI SAMOCHODÓW Tom I"
    Z.Podbielski wyd.ADI CAR (cena:15zł)
2. "Czym Jeździć cz.1" Wojciech Karwas wyd.AUTO (cena:7zł)
3."Koreański Tygrys-moja droga do sukcesu" Kim Woo-Choong (cena:7zł)
4."Samochodem przez dwudziestolecie" Halina Regulska (cena:5zł)
5."Moje dwa i cztery kółka" Witold Rychter (cena:15zł)
6."Modelarstwo kartonowe samochodów" S.Drążkiewicz (cena:5zł)
UWAGA!
(u) - ozncza książki używane ale w dobrym stanie!
Wszystkie pozostałe ksiązki są nowe (również starsze wydania).
Książki o wartości powyżej 10zł
mogą być dostarczone bezpłatnie
na terenie Warszawy i Torunia!
Przy sprzedaży wysyłkowej
proszę do podanych cen
doliczyć koszt przesyłki
Wszelkie pytania proszę kierować na
e-mail: rab@fulcrum.waw.pdi.net
 R@bbit


Źródło: topranking.pl/1628/ksiazki,napraw,obslugowe,katalogi,czesci,i.php


Temat: Zawieszenie w Cytrynach - pytanie
Cześć
Jestem tu obserwuję listę od kilku dni , ale nie zabierałem głosu bo nie
miałem do czego.
Jeżdziłem od 1989 roku Citroenami (pięcioma) ale tylko CX .
Pierwszego kupiłem przypadkowo i natychmiast bez zastanowienia bo popsuł się
Mercedes i naprawa miała trwać dłużej ,nie było wtedy tylu warsztatów co
teraz.
W tej chwili mam dwa CX Break od dwóch lat mam kombi ostatni wypust 91, na
który polowałem dwa lata i upolowałem w Hamburgu, przypadkowo.Za tyle co za
niego zapłaciłem (świadomie) plus cło , VAT i sam nie wiem co jeszcze
(przywieziony w całości bezwypadkowy) mógłbym mieć naprawdę niezłego XM -a .
Nie miałem nigdy problemu z zapowietrzaniem układu hydraulicznego .Wiem ,że
ludzie boją się Citroenów , zawsze jest " wszystko dobrze tylko po co ta
hydraulika ".
Uważam ,że Citroen bez hydrauliki to już nie Citroen .Ktoś powiedział "te
pływanie i bujanie " ,żeby odczuć prawdziwą jazdę Citroenem musi się
przejechać Cx-em , oczywiście ze sprawnymi gruszkami .
Mimo ,że wszedł do produkcji w 1974roku a zakończono "cygara" w 1987 a break
w 1991 roku jest wciąż nowoczesnym samochodem. Chociaż XM budowany jest na
podwoziu CX to nie jest tak wygodny. Mam na myśli bujanie , miękkość foteli
, przytulność wnętrza ....(break nie jest tak przytulny ,ale i tak komfort
jest zaj.................(sorry brak słów , żeby opisać jazdę , naprawdę
trzeba się przejechać ).

Co do opadania tyłu czy przodu zgadzam się ,że jest w wyniku zużycia się
uszczelnień na siłownikach lub też zużycia pompy hamulcowej ( w Cytrynie to
jest połączone). Moim zdaniem ważniejsze jest nie jak szybko opadnie , ale
jak szybko się podniesie .
Przebieg ma o wiele mniejszy wpływ na zużycie niż ilość "cykli" opuszczony-
podniesiony , tak jak w samolotach ważniejsza od ilości godzin w powietrzu
jest ilość cykli start-lądowanie ( takie sobie porównanie).

Szybkość opadania głownie tyłu też nie zawsze jest podobna ,
Z doświadczenia wiem ,że jeśli na przykład: parkujemy, w samochodzie siedzi
pięć osób , gasimy silnik ,ludzie wysiadają ,to tył unosi się do góry ,a
potem szybko opada.

Co to wymiany gruszek czy LHM-u to zawsze sam sobie radziłem , bo żaden
mechanik przynajmniej w moim mieście jeszcze parę lat temu nie chciał się
tego podjąć i to nic trudnego jak ktoś nie boi się ubrudzić rąk ( jestem
cukiernikiem ) , ale znam ginekologa zakochanego od 30 lat w Citroenach też
sam robił większość napraw (stać go b na Autoryzowany Serwis).

Kiedy wymieniać płyn ?
Instrukcja podaje 50-60 tyś km.
Jak płyn jest zużyty to przy dużym obciążeniu układu np: pięć osób ,pełny
bagażnik ,jazda po wertepach zaczyna delikatnie migać kontrolka STOP +
HYDRAULIKA ,ale to się działo po około 150 000 km , Na pewno lepiej jest
wymienić wcześniej , ale nie zawsze pamięta się o tym zwłaszcza po
gwarancji.
Uważam , że jeśli auto jest na gwarancji ,to żeby jej nie stracić należy
przestrzegać wszystkich przeglądów i kiedy w serwisie zbadali płyn i nie
chcą wymienić bo jest dobry to powinni przynajmniej napisać adnotację w
książce serwisowej że nie wymienili i z jakiego powodu.
Koszty eksploatacji zawieszenia z hydrauliką są naprawdę mniejsze niż
"normalnego" koszt wymiany 1 gruszki to ok 300 zł i wystarcza na kilka
łaaaadnych lat , w moim Citroenie gruszki nie były wymieniane od nowości i
są jeszcze dobre ( auto dwa lata jeździ po polskich drogach czytaj
wertepach) ,a ile kosztuje 1 amortyzator do Mercedesa , Audi , Golfa ???? I
wystarczy wpaść jednym kołem w dziurę......i kilka "baniek" poszło.
LHM jest dość drogi , nie wymienia się go aż tak często , kiedyś jak był
dostępny tylko w Pewexach czy PZM za dolary to go odświeżałem upuszczając
połowę starego i uzupełniałem świeżym i .... na rok spokój.

Czy istnieje ryzyko
zapowietrzenia układu hydropneumatycznego przy wymianie płynu LHM?

Zawsze trzeba odpowietrzyć , to nic trudnego jedna śrubka .Nie odkręcać do
końca bo wypadnie kulka !!!!!!!!!!!Jak się nie znajdzie to
pozamiatane!!!!!!!!!!

Moim zdaniem :
-jazda samochodem francuskim sprawia większą frajdę niż w jakimkolwiek
niemieckim , a Vito mimo swojej ceny (chyba tylko za znaczek na grillu) to
naprawde kaszana.

Dobra kończę bo trochę przynudziłem
Pozdrawiam
Paweł
SZEROKIEJ DROGI

--------------------------------------------------------------------------
Darmowe konta email. Serwery WWW. Zapraszamy! http://www.alpha.pl


Źródło: topranking.pl/1627/zawieszenie,w,cytrynach,pytanie.php